Premiär!

Se där ja...! Det kunde jag väl aldrig tro att jag, Ellen "som inte ens klarar av att uppdatera Resdagboken" Jernquist skulle falla för "trycket" (som kom otroligt oväntat men inte ett dugg hårt från Emma) och skaffa mig en alldeles EGEN BLOGG!!
Jag blir liksom nästan lite smått irriterad på mig själv, vad skulle detta vara bra för, jag är redan typ beroende av Facebook (och Tjuvlyssnat.se), inte ett till tidsfördriv..! 
Men vilken hej-dundrande start det blev! Jag är verkligen inte så tjurig som jag låter! :) Nej detta ska bli kul! :) 

Sååå.. Min dag då..! Vaknade nog första gången vid sju av mobilen, sen somande jag om och vaknade ganska exakt 6 gånger till innan klockan blev åtta. (Jag fullkomligt ÄLSKAR att snooza) Då var jag skittrött men tvingade mig själv att titta ut genom fönstret och försöka "bli pigg på solenergin" som min käka syster lärt mig att man ska göra. Och konstigt nog funkar det! Det är typ ljuset som gör en pigg. Eller ja.. Piggare iaf :) Sen gick jag ner och hittade barnen (Douglas 4år, Teddy 2år och Blaise 5 månader) lekandes i vardagsrummet tillsammans med deras mamma, jag gjorde iordning Doug för skolan och sen åkte han och hans mamma iväg. I Eileens (min värdmammas) frånvaro tog jag ner datorn till vardagsrummet och jag, Teddy och Blaise ichattade lite med Martin :) Martin är Teddys absoluta idol. Det är sant! Han snackar jämt om honom, haha, jättegulligt! :) Dom har ju bara träffats två gånger men han verkade sätta spår ;) 
Sen vart det ut i solen och våren för att sedan vara kvar där tills jag fick mitt break vid halv fyra. Sandlådan is the shit, där kan dom leka precis hur länge som helst, kanonbra! :) Vi hade picnic-lunch i trädgården och sen på eftermiddagen hade vi picnic-snack. Picnics är det bästa som finns, tur att barnen håller med om det! :)

Under mitt break passade jag på att åka bort till Jenny och ge henne lite Marabouchoklad som jag och Emma inhandlade i helgen när vi var på IKEA. Det var roligt att få prata lite med Jennsan, har inte träffat henne på evigheter! Sen blev det ett besök på Walgreens för att köpa schampoo för att sedan försöka åka hem igen. Folk kör verkligen som idioter här, haha, det är inte klokt! Jag stod i en bilkö framför ett rödljus och så kommer det två bilar från vänster och vill knö sig in i våran kö..Det slutade med att båda stod på tvären och alla andra tutade.. Ett himla liv! Det gick ju himla smidigt för dom sen när alla ville köra..Ehm.. Nej.. 
Så nu har jag jobbat sen klockan sju. Vi hade P-J contest (Pyjamas-tävling) och Doug vann för en gång skull så han fick välja att vi skulle leka lite extra och läsa färre böcker som följd av det. Nu sover dom gott mina små älsklingar. Ibland kan jag gå in och bara stå och titta på dom när dom sover, dom är så söta! 

Imorgon är jag ledig och det ska bli såååå skönt! Får se vad jag hittar på, kvällen kommer nog spenderas med Anna, Robin (Annas pojkvän som är på besök), Emma och Jenny :) Blir mysigt! :) 

Sådär, då har jag skrivit mitt livs första blogg-inlägg! Grattis till mig.. :D

Ha det så bra!! 


Jag och Teddy busar i trädgården :)
Teddy och jag busar i trädgården :)

Kommentarer
Postat av: emsan

du är ju rena bloggerskan pällän! :D

ja det tycker jag låter super bra. imorgon alltså! :D

haha ja, jag hade glömt det^^

2009-04-10 @ 04:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0