20 and still breathing

Då har man lämnat tonåren bakom sig, nu finns det inga fler bra ursäkter till att man ibland gör korkade grejer. Förut hade man ändå det säkra kortet som alltid gick hem ;"men jag är tonåring, jag vet inte bättre" (Inte för att jag NÅGONSIN gjort korkade grejer....) Min födelsedag började väldigt bra, vaknade och satte på ichat där min goa Martin sjöng och spelade för mig! Sen ringde Emma och sjöng också! Emma kom förbi och gav mig blommor och en gris-muffins, tog ut mig på brunch på Panera (så mysigt!!!!) och sen åkte jag hem och ichatade lite mer med Martin :) Senare på eftermiddagen, när jag inte hade nåt att göra fick jag hemlängtan, visste att jag inte skulle behöva känna mig så ensam om jag bara varit hemma istället. Men sen pratade jag lite med Malin, mamma och Maria och då blev det bättre igen :) Sen på kvällen blev det tårta här och jag fick ett par skor av Anna och Jenny!! Älskar dom, har gått och tittat på dom sjukt länge! Dagen slutades med att vi åt på Red Robin och servitörerna sjöng och gav mig glass..! :P Haha oh well.. :)

 

Nu är jag 20 och det är med glädje jag blickar framåt. Vilket grymt år jag har framför mig! Det är mycket jag ser fram emot! Först och främst, på måndag kommer mamma tillbaka hit och hälsar på! Helt sjukt, jag kan inte fatta att jag får krama min kära mamma om 2 (!!!!) dagar! Har inte sett henne sen i julas. Sen om 3 veckor kommer Maria!! Också heeelt sjukt, henne har jag inte sett på över 10 månader. Sinnes! Ska bli sååå kul!! 2 veckor efter att Maria åkt hem åker jag och Anna till California!! Sen kommer jag hem 6 augusti! Inte långt kvar alls nu! Då kommer min kära Martin och hämtar mig på flygplatsen! Ååhhh, det ska bli sååå kul!!! Sen blir det party :) 

 
Idag jobbade jag mellan 8 och 11 på förmiddagen. Då fanns det 5, jag upprepar; 5 (!!) barn i huset. Jag tog inte hand om alla 5 barnen samtidigt alls länge, men den lilla tiden jag gjorde det fick jag en liten uppenbarelse; JAG SKA ALDRIG SKAFFA FEM BARN. Ärligt talat, det är svinjobbigt. Två 4 åringar, en två åring, en på 10 månader och en på 6 månader. Tack och lov för att Blaise inte kan krypa. Anna- Belle ( 9 månaders babyn) kryper runt överallt, hela tiden och samtidigt som man ska hålla koll på henne ska man försöka mata Blaise och läsa för Douglas, Teddy och Fiona. ( Fast Teddy ville mest springa runt.. Tack för ditt stöd Teddy :P) Det låter ju faktiskt rent fysiskt omöjligt och.. det ÄR rent fysiskt omöjligt..! Typ i alla fall. Som tur var behövde jag bara ha hand om dom medans föräldrarna gjorde sig i ordning. Tog 30 minuter kanske. Seriöst, dom mest påfrestande 30 minutrarna i mitt liv..!  Men alla kom levande ur det och ingen är skadad. Sen åkte mina värdföräldrar och deras vänner Hope och Troy iväg och tog bebisarna med sig tack och lov. Då var det jag, Doug, Teddy och Fiona kvar. Sen, efter 11:30 ungefär var jag ledig och då ichattade jag lite med Sanna :) Roligt!! :)
Sen kom Anna och hämtade mig och vi drog till Target där man kan hitta finfina grejer till mycket överkomligt pris! Jag köpte ännu en bikiniöverdel och Anna köpte ännu ett par skor ( DOCK måste jag tillägga att dom faktiskt bara kostade 8 dollar, så det vore ju dumt att inte köpa dom;) ) 
Sen tog vi ett snabbvarv på Westfarms mall och sen skulle jag börja jobba igen kl 6 så då drog vi hem. Då hade jag 4 kids. Alla utom Anna- Belle. Hon kröp mest runt och hennes mamma försökte hinna efter. Jag la dom, allt blev tyst och friden infann sig återigen i huset.. Ahh.. Sen kom det fyra småfulla föräldrar hem vid 11 snåret. Och nu ska jag sova. Ny jobbdag imorgon!

Sleep tight, don't let the bedbugs bite :)

B-day brunch at Panera with Emma


Det baller uuuur!!! haha! Doug och Teddy med ballongerna på min födelsedag.. :P


med min lille skruttunge Blaise :)


TÅRTA!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0